onsdag, april 22, 2009

När allting bara känns gråtrist

Grått ute grått inne, grått i hjärta grått i sinne

Livet känns grått, och trist. Fyllt med en mängd olika borden och måsten, men jag har tappat sugen. Klänningarna ligger halvfärdiga, de nya projekten hopar sig och jag har inte lust med någonting. Vad spelar det egentligen för roll? Liten och ledsen och längtar efter att få krypa ihop hos någon, men Riddaren jobbar sent och leoparden bara går sin väg. Alltså sitter jag här och känner det gråa breda ut sig, det har en sur bismak av barndom och uppväxt. Flashback till allt jag hellst vill behålla inlåst djupt inne i mitt mörka innre och bara glömma. Det är en elak måndag två dagar för sent.

Livet verkar säkert bättre imorgon, även om det inte känns så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar