onsdag, april 29, 2009

Allting

är inte grått och trist, jag hade totalt glömt bort auktionistfyndet jag gjorde för ett tag sedan. I en av dörröppningarna stod en stor och fin och alldeles alldeles underbar röd sammetsfåtölj. En sån där med hög rygg och bullig trevlig sits. En sån som jag alltid drömt om. Den närmare titten visade att fåtöljen var allting jag önskade och lite till, den var också reserverad... Nåväl lite längre bort i gången stod vad jag först trodde var en liten pall, med dyna i läder och mässingsdekoration. Dynan var lite sliten, men "pallen" gick att fälla ihop vilket avgjorde saken. Den ska få följa med Majoren och kistorna ut i fält under sommaren. Ägarinnan till auktionistfirman talade om att det var en kamelsadel, vilket bara gör pallen ännu mer älskad (för det är inte alla som kan säga att de har en kamelsadel hemma i vardagsrummet).


bonusbild på Leoparden när han är på sitt sötaste och bästa humör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar