torsdag, augusti 07, 2008

Stressiga augusti

Augusti blir precis så stressigt som jag befarade. Studierna börjar inte fören den 25, men innan dess är det en renässansmarknad, två eventuella premiärer och en kryssning. Jag behöver se över min utrustning, färdigställa allting som är påbörjat. Jag behöver också börja läsa om min historiska översikt. Bara själva tanken på att jag om sju veckor ska börja undervisa två klasser och då förväntas kunna massor gör mig nervös.

Trots allt detta börjar jag känna mig lugnare, säkrare. Stod framför spegeln för någon dag sedan och såg för första gången det som andra säger mig nästan dagligen. En ny insikt, den gör mig inte inbillsk eller narcissistisk, men. I och med att jag faktiskt såg det själv raserades lite av det som de så kallade "klasskamraterna" byggde upp under skolgången. Min självkänsla har ökat, och med det så ökar förhoppningsvis även självförtroendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar