torsdag, augusti 14, 2008

Böcker A-Ö


K



Författare blir Kostova Elizabeth som har skrivit Historikern. Jag frångår min princip att bara lista böcker som står i min bokhylla, men å andra sidan hoppas jag verkligen att jag får tag på den här boken.

Titel blir Kallocain av Boye Karin, är mindre förtjust i Boye som diktare men däremot är hennes dystropi helt underbar.

Litterär karaktär är även den här gången ganska lätt, Krille huvudpersonen i debutromanen Janne min vän av Pohl Peter. Stackars Krille som inte kopplar, som inte ser och som inte förstår det familjen runt omkring honom listar ut. Krille som alltid ställer upp för Janne villkorslöst. En riktig vän.

4 kommentarer:

  1. Alltid roligt med boktips! Och vilken fin blogg du har! Jag tyckte om att man kunde klicka på en bild och se bokhyllan och likadant med arkivet, istället för den vanliga texten. =)

    SvaraRadera
  2. Tackar, komplimanger är alltid trevligt. Framför allt när det gäller sådant som jag själv tycker om ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är sant. Otroligt vacker blogg. Lägger du ner mycket tid på den?

    SvaraRadera
  4. Tackar ^^
    Inte direkt, den högra kolumnen sköter sig själv så att säga. Allt jag gör är att upptadera den med nya inlägg när jag känner för det.

    SvaraRadera