tisdag, juli 15, 2008

Tillbaka till början

Nu är jag tillbaka där jag började för två år sedan, efter uppehållet sedan min Opendiary försvann. Jag har varit med ett långt tag, enligt Wikipedia startade "bloggfenomenet" 1994. Fyra år senare, 1998 skaffade jag mig en opendiary. Mest för att jag tröttnade på att försöka uppdatera den hemsida jag då hade. Html koder kan lätt bli påfrestande i längden. Opendiaryn försvann efter ett par år in i det stora svarta hål som internet kan vara.
Kort sagt, jag är gammal i gemet, egentligen firar jag väl 10års jubileum som bloggare. Även om jag aldrig lyckats hålla mig särskilt länge på en plats. Kanske mest för att jag tycker om struktur. En blogg som innehåller mängder av olika ämnen kan lätt bli rörig (det gäller i alla fall min). Så nu har jag två stycken, en för hantverket och återskapandet och en för, ja, resten. För bibliofilen och för lärarkandidaten, de tenderar ändå att gå hand i hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar