måndag, juli 28, 2008

Rosersbergs medeltidsdagar 26-27 juli

I helgen var mitt första evenemang som medlem i Riddarens världsliga riddarlag, och mitt första evenemang som seriös reséväpnare. Det kan summeras med värme, det var varmt för banpersonalen (jag var sjöblöt efter båda spelen) och det var självklart varmt för både riddare och hästar. För att vara första gången avlöpte helgen ganska smärtfritt. Det kändes lite virrigt och rörigt under lördagens spel, vilket inte är konstigt då det var första gången. Jag är alltid virrig under en första gång, oavsett vad det gäller. Söndagens spel däremot var en stor förbättring och gick (nästan) klockrent. Kamerna var för en gång skull med, men någon tid till fotografering fanns det tyvärr inte.
Nu sitter jag här med en sliten, öm kropp och en blåsvullen fot. Apoteket och ett stödbandage hägrar, och efter det sängen tillsammans med en trevlig film...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar