tisdag, november 01, 2011

Lila nejlikor



För över ett år sedan påbörjade jag två stycken väskor med allmogemönster. Den ena repade jag upp och lade idén på is, den andra stickade jag på lite pö om pö. Det är den andra som efter ett litet krafttag äntligen blivit klar. Själva mönstret är nejlikorna från en gamla tröjärm hemmahörande i Ovanåker, baksidan består av rutor, 2x2 maskor stora. 2-trådigt ullgarn i lila och vitt på stickor nr 2. Insidan är fodrad med fiskbensvävt råsiden som blev över när jag sydde mitt förkläde. Det här är en del av projektet som innebär - sticka upp påbörjade projekt innan nya startas. Del ett i ett kombinationsprojekt som innebär att jag ska försöka sticka av de projekt och garner jag redan har istället för att köpa nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar