onsdag, juni 22, 2011

Studie i rosa



I vintras fick jag en stor påse växtfärgade garner av Silversmeden och hennes mamma. Bland de fanns ett gäng rosa toner och Silversmeden undrade om jag inte kunde sticka en väska till henne av dem, självklart kunde jag det. Det blev en riktigt 1300-tals väska med eklöv och blommor (mönstret till blommorna kommer från de Spanska stickade kuddarna från slutet av 1200-talet), för att bryta av allt det rosa la jag in bårder av blått. Väskan innebar även att jag fick möjlighet att prova min senaste bandvävstol, gjord för att väva med brickor och med tanke på kantväv. För att vara första försöket på kantväv känner jag mig väldigt nöjd, bredden på kanten blev lagom för en väska och jag har fått uppfattning om hur många brickor som krävs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar