fredag, juni 03, 2011

Såhär i slutet av terminen

Min originalplanering har spruckit, flera gånger om. Jag skulle, om allt gått som det var tänkt, varit färdig lärare nu. Men livet blir inte alltid som man tänkt sig, vi fick Snöprinsessan vilket är helt fantastiskt ock underbart men det har trasslat till mina studier. Jag har c-uppsatser kvar, och lite ditt och datt inom religionsvetenskap III och så hela sista pedagogikperioden. Alltså letar jag febrilt efter ett deltidsjobb (alla förslag mottages tacksamt), mina csn veckor tar snart slut och pengar behöver man dessvärre i den här världen. Planerna nu ligger i att läsa religion och skriva c-uppsatser i höst, tillsammans med det där jobbet, och så bli färdig lärare till nästa sommar istället.
Sen då? Lärarjobb såklart. Det är vad jag önskar mig i alla fall, och lite tid till att läsa upp kompetensen till ett tredje ämne. Såhär i efterhand är det lätt att vara klok, jag gillar verkligen de ämnen jag har idag, de är en dröm att få undervisa i. Fast, smartare hade varit att ta textil som andra ämne (och minst lika roligt). Skam den som ger sig, Linköpings universitet har slöjdlärarkompetens på distans och halvfart (för färdiga lärare eller studenter på lärarutbildning) det blir mitt nästa mål. Man kan aldrig lära sig för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar