onsdag, oktober 08, 2008

Marknad och nyklippt

Spenderade lördagen på Dalarnas största marknad, dels som marknadsförsäljare och hjälp åt föräldrarna men även kringvandrandes för att se vad som fanns. Såg den mest bedårande resebur för katter (alternativt ytterst små hundar). Lusse skulle absolut avsky den, men den var söt. Däremot fyndade jag medeltidsattiraljer, så som korg, armband och en pälshätta från 50-talet. Tyvärr är hättan aningen för liten för mig, vilket gör att jag tvekar lite för om jag ska behålla den i dess ursprungliga form eller omvandla den till någonting annat, en muff kanske.

Efter x antal år som mycket långhårig (och med ett hår som mest liknade en risbuske i topparna) tog jag mig till frisören. Jag har tröttnat på det långa komplicerade håret och resultatet blev någonting som ska föreställa en 30-tals frisyr. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om resultatet, å ena sidan blev det ungefär som jag tänkt mig, å andra sidan har jag inte riktigt kommit öve chocken av att inte ha det där midjelånga håret längre. Det är inte längre mitt ansikte som tittar tillbaka på mig ur spegeln utan någon helt annans. Fast det är klart att det tar ett tag att vänja sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar