torsdag, oktober 09, 2008

När...?

När är det tänkt, i högskolans finfina planering, att vi stackars studenter ska ha tid till föreberedelse inför seminariumen? Tre dagar ska vara vikta till VFU platsen, en dag för seminarium och en för inläsning. Det vill säga, gör din undervisningsplanering, trixa med prov och inlämningsuppgifter samt genomför undervisningen och ha tid till att utvärdera den ordentligt med din handledare, på tre dagar. Nu har jag tur som "bara" har två lektioner per vecka, och dessutom på samma dag. Men det är två långa lektioner, de motsvarare ung. tre till fyra normala lektioner. Jag vet medstuderande som har lektioner under fyra dagar i veckan, om jag knappt har tid att planera och studera hur har då de det?
Den här veckan har högskolans uppgift fått stryka på foten, jag har dessutom (till råga på allt annat) legat magsjuk.
Nu ska jag sätta mig och läsa igenom utvärderingen mina elever gjort, samt försöka sammanställa vad jag tänker lära mig av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar