måndag, oktober 17, 2011

Liten vintertröja



Förra hösten stickade jag mig ett par gula halvvantar i alpacka. Den här hösten har Snöprinsessan upptäckt dem och går omkring med dem så snart hon får tag på dem. Eftersom hennes stickade tröjor var i minsta laget beslutade jag mig för att sticka en ny åt henne i samma typ av alpacka garn som halvvantarna. Jag använde mig av diverse rester och nystan från olika byten som samlats på hög i garnkistan. Resultatet är en tröja stickad nedifrån och upp med en liten halvpolo och sex stycken knappar längs ena raglan minskningen. Snöprinsessan älskar den och den är såpass stor att den (med lite tur) skulle kunna passa nästa höst också.

1 kommentar:

  1. Väldigt söt tröja, förstår att hon älskar den!
    Jag tycker om hemstickade ulltröjor på barn, sååå fint!
    //BiZen

    SvaraRadera