tisdag, januari 04, 2011

Sypallen

För ett tag sedan hittade jag en sypall hos den lokala auktionisten. Tyget som satt på var fantastiskt, fast kanske inte just på pallen. Men skam den som ger sig, pallen följde med hem och efter lite rotande i koffeterna hittade jag ett rester av ett grått ylletyg. Ett aplikationsbroderi i yllegarn och snuttar av tunn yllekypert blev pricken över allt. Nu pryder sypallen sin plats vid soffan, proppfull av påbörjade projekt som små nyfikna fingrar inte ska pilla med. Tyget som satt på från början sparas, det har jag stora planer för.

3 kommentarer:

  1. Så fin pallen är! Praktiskt med en sådan. Jag har en liknande, som har varit min mammas. Tyvärr är insatsen med små fack borta, men den funkar som förvaring av diverse handarbetsgrejor ändå.

    SvaraRadera
  2. Underbart broderi! Pallen blev hur trevlig som helst.

    SvaraRadera