måndag, januari 03, 2011

Obloggad hemslöjd



Även om bloggen legat i träda har inte händerna gjort det, alltså har jag ett par obloggade saker med mig in på det nya året. Först ut blir den fuskade hemslöjdskudden. Jag har alltid varit lite småförälskad i hemslöjdens kuddar med fårskinn, men alldeles för snål för att faktiskt köpa mig en.
I föräldrarnas gömmor hittade jag resterna av tyget till Skedevidräktens vinterförkläde, perfekt som framsida till min alldeles egna fårskinnskudde. Baksidan blev en slaktad lammskinns jacka från gotland. Jag sydde två stycken och gav bort den ena till Modern i julklapp, tyget (och jackan) var trots allt hennes från början.

2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin kudde!
    Jag blir ltie sugen på att själv göra en sådan.
    Jag har nog något egenvävt tyg liggandes i gömmorna någonstans.

    Gott nytt år på dig!

    SvaraRadera