lördag, januari 16, 2010

Leaf Lace Scarf

Ett lättstickat och meditativt projekt. Kände att jag ville göra någonting med det garn (merinoull från claudia handpainted yarns) som kom i min sommarpåse lyx och som har legat och mognat i garnlådan. Efter att ha surfat runt på ravely hittade jag Leaf Lace Scarf vilken verkade passa bra. Nu blev min version lite bredare och mycket kortare än vad orginalet sa. Kanske för att jag hade ett par större stickor (4 US är inte detsamma som 4 mm, det är mindre) och inte hade rikigt lika mycket garn. Men den räcker lagom runt halsen två varv och med fyra pärlemorknappar i ena kanten och fyra öglor i den andra går scarfen att knäppa och ser riktigt vacker ut. En lyxig, pigg, vårscarf att använda när jag vill vara fin. Bilden gör inte alls garnet rättvisa, det är mycket grön-gul-gladare i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar