onsdag, december 30, 2009

Nytt år, nya krafter?

Det är vad jag önskar mig inför det nya året, nya starka krafter.
Försöker mig på ett bokslut av det gamla. Det har varit många tråkigheter och mycket trassel, en begravning, tekniska problem när en skärm och två datorer beslutat sig för nästintill kollektivt självmord. Studieproblem med böcker som inte kommer som de ska, beställningar som försvinner. Jag har varit trött, nästan hela sommaren och hösten har gått i trötthetens tecken. Nu låter det som om allting varit grått och trist men det har det inte. En ny lägenhet med lugn och ro, ett litet blått + i en vit ruta (inte underligt om jag varit trött), en planerad spontan överraskning som leder till stora förändringar framåt nästa sommar. Glädjekarameller som går att suga länge på. Om 2009 har varit turbulent så kommer 2010 bli omvälvande och livsomstörtande.

Ett gott nytt år önskar jag er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar