fredag, augusti 28, 2009

Vådan av...

...att vara alltför förtjust i loppisar och auktionister är att det titt som tätt följer med någonting hem. Det senaste tillskottet är en sekretär, nedprutad i pris eftersom bakstycket är löst och hela möbeln är ommålad i ljusgrå plastig färg. Den här gången är det, som tur är, inte jag som är initiativtagaren till fyndet utan det får Riddaren ta åt sig äran av. Sekretären innehåller numera större delen av alla sömnadssaker och garnhärvor som jag har samlat på mig. Jag var tveksam i början då jag anser att vi redan hade en utmärkt förvaring för dylika saker, syrummet. Men som Riddaren påpekade, vi kommer inte bo kvar i den här lägenheten i all evighet (tyvärr för jag älskar den verkligen). Nästa lägenhet vi kommer till är det inte säkert att det finns möjlighet att ha ett syrum i och var ska vi då ha allting som idag finns intryckt där? Så jag föll till föga och efter lite omstuvande av redan existerande möbler ståtar sekretären/syförvaringen numera i vårt vardagsrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar