tisdag, augusti 25, 2009

Höst på min planet

Så börjar det stora allvaret, en ny hösttermin som ska fyllas med studier. Religion II står på schemat, etik är första delkursen. Livet rullar på och rutas in allt mer, med saftkok och rönnbärsgirlanger. Med planeringar inför stora dagar och + tecken i en liten vit ruta. Seriositeten har helt plötsligt blivit hög. Jag önskar mig möjligheten till nya garner, vill sticka en trevlig waldorfigt glad basker. Inser att jag är påväg in på en gamal upptramap stig. Den där lilla grusvägen med guldskimmer om som leder tillbaka till barndomsdrömmar och upptäckter. Jag är påväg (eller är jag redan?) att bli hemslöjdsfantast. En saftkokande kvinna med drömmar om den där villan på landet där trädgården är fylld av frukt, bär och grönsaker. Som mer än gärna skulle handla alla kläder och några till hos Gudrun Sjödén (om bara budgeten höll för det) och som i allra innersta hemlighet nog vill ha ett par fotriktiga Mary Jane och en dragspelsbasker....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar