måndag, maj 25, 2009

Säsongspremiär

Årets första spel med riddarlaget, Tyresö medeltidsdagar. Lördagen bjöd på regn, ett fint duggande som gjorde banan slipprit snorhal. Trots det tråkiga vädret rapporterade arrangörerna 1200 pers i publiken. Söndagen hade strålande sol, vilket har resulterat i en härligt kräftröd näsa, och ungefär 4000 i publiken. Jag bytte ut reséväpnandet mot banväpnande, vilket inte alls var så farligt som jag trodde. Sitta nästan mitt i ridlinje för galloperande riddare lät inte lockande, men det var det. Lite virrigt, jag har inte rikigt koll på var allting ska stå och eftersom vi var två nya på banan blev det lite rörigt ibland (han trode jag visste vad jag gjorde och jag virrade bara runt). Men allt som allt lyckat, spelet blev skadefritt och allt jag har är en mördande träningsverk i låren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar