onsdag, maj 27, 2009

full fart... spar tid?

Jag insåg att jag kanske inte är en så aktiv bloggare som jag föreställt mig. Det har varit full fart här hemma vilket, tyvärr, har gått ut över bloggandet. Farten är inte mindre nu än tidigare. Det pysslas och knåpas ihop kläder och packning inför helgens spel på Ekenäs. Samtidigt som jag förtvivlat försöker greppa studierna. Nu är det inte lång tid kvar av terminen och det gör mig stressad. Det finns så mycket jag vill hinna med, och det känns som om tiden rusar ifrån mig. Solen strålar utanför fönstret och härinne, i det mörkaste hörnet av rummet sitter jag. Med näsan i en engelsk text om Satsang och huvudet fullt av dagens alla "måste göra detta". Men en liten rabarberkaka och en stund bland dimmorna kring Avalon borde jag hinna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar