fredag, december 19, 2008

Ännu ett loppisfynd

Riddaren och jag hade planer på att ta oss en trevlig promenad runt hos den lokala auktionisten, bara för att se vad de hade. Väl där upptäckte vi att det är vinter-öppettider, det vill säga stängt, något besvikna fortsatte vi mot biblioteket och återlämningen av lånade böcker. Halvvägs dit upptäckte vi röda korsets loppis, de hade öppet och dessutom den årliga rean. Minnet av fynden som gjordes där under förra årets rea vaknade till liv. Då hittades inte mindre än två pälsar, av obestämnd art, för ett mycket löjligt pris. Pälsarna är numera slaktade och delar av de pryder manteln. Vi tassade in i den lilla lokalen, och vad skådar inte våra ögon, mitt bland gamla dammiga yllekappor från 80-talet hänger en vacker minkpäls. En närmare titt visar att pälsen är från saga mink (!) och priset är vad som måste benämnas som mer än löjligt. Vilket fynd, här planeras nu nya mantalar och värmande huvor.

1 kommentar:

  1. Ja, det priset för nallen var billigt tycker jag. Jag hade inte tvekat om jag hade lite pengar över och hittade nåt sånt. Min grävling gav jag en hundring för. Vet inte vad jag ska göra med den, än är den bara en liten fäll. Kanske en väska...? Vill så gärna ut på aktioner och loppis och fynda men jag har inga pengar över så det känns lite dumt just nu.

    SvaraRadera