lördag, december 13, 2008

Julklappspåsen!

Jag kunde inte hålla mig längre, min första julklapp är öppnad, och ett så härligt fylligt innehåll det var.

Två böcker, Främlingen av Diana Gabaldon och Maisie Dobbs av Jacquline Winspere. Tyvärr hade jag läst båda men vad gör det, jag minns att jag tyckte om de och jag tillhör kategorin som gärna läser favoritböcker flera gånger om.

Där fanns ett fint litet brev från min tomte (och en egen liten tomte som placeras högt upp på en hylla där herr Katt inte kommer åt honom). Tvålar med trevlig doft som ska bli mycket intressanta upplevelser och en söt nessesär. Det är ingenting jag brukar använda mig av men däremot har jag gärna den typen av fodral till mina olika handarbeten (återigen för att hålla herr Katt på avstånd från trådar och nålar), perfekt!

Tomten hade även skickat med ett underbart, härligt mjukt, vitt garn (hur kunde hon veta att jag är förtjust i naturvitt) och en stickbeskrivning på handledsvärmare med spetsmönster (ännu en fullträff, jag är mycket fäst vid skira spetsar). Detta ska bli spännande, jag stickar vanligen inte efter beskrivningar.

Självklart fanns det även ätbara saker i min julklappspåse, örtté av/med blåbär vilket jag är ytterst nyfiken på. Två typer av Anton Bergs marsipanbröd (mums!) och lindorkulor från Lindt.

Tack så väldigt mycket Lapperiet och Stickeriet för en underbar julkappspåse. En perfekt avslutning på en dag som inte började särdeles bra (influensa är aldrig kul). Nu ska jag krypa till sängs med en kopp nytt té och någon av böckerna, de kunde inte kommit lägligare.

1 kommentar:

  1. Kul att du gillade mitt paket synd bara att du hade läst böckerna jag gluttade i din bokhylla men jag såg inte dessa böcker där så jag tänkte de kommer säkert att passa damen i fråga. Det är ju tur i oturen att du läser om böcker till skillnad från mej som aldrig gör det. Hoppas förskylningen går över och krya på dej

    God Jul önskar Tomten

    SvaraRadera