söndag, november 23, 2008

Det är en sån dag idag...

En sådan dag när allting går åt skogen. När jag upptäcker att garnet till mina ärmar bara räcker till en, när jag vaknar med huvudvärk och när Gamarna är värre än någonsin.
Gamarna ja, de som anser att "jag minsan inte ska tro att jag kan få allting" medan de själva samlar det mesta på hög. Man väljer inte sina gamar det är någonting som är säkert. Jag har då inte valt att födas med de gamarna. Ändå känns det tomt och ledsamt. Jag tror jag vet precis hur gamarna är (med alla negativa fördomar), men blir ändå sorgsen när jag upptäcker hur rätt jag hade. Att de var precis så som jag trodde.
Tanken var att jag skulle ta mig ut och fortsätta på kniven men med tanke på att det är en sån dag idag är frågan om jag inte avstår. Att misslyckas med ett knivskaft dessutom är det sista jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar