torsdag, april 21, 2011

Snöprinsessans första påskägg



Klart att snöprinsessan ska få ett påskägg som innehåller en massa godsaker. Jag har länge gått och kikat på alla virkade och sydda leksaker i matformat som finns för barn. Problemet som jag känner nu när jag själv har en dotter är att de (nästan) alla är i form av sötsaker. Det är punchrullar och prinsesstårtor och cupcakes i mängder och jag är inte riktigt beredd att ge Snöprinsessan leksaker på temat godis och kakor. Alltså blev jag väldigt glad när jag på Ravelry hittade en mängd stickmönster av grönsaker, frukt, bär och svamp.
Det här påskägget är ett första urval och det kommer med all säkerhet att komma fler nyttiga leksaker så småningom.
Citronen och Limefrukten har jag hittat här, Jordgubbarna här och Karl-Johan svampen är en variant på det här mönstret. Garnet är superwash behandlad ull som låg hemma i kistan och stickorna är 3mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar