fredag, februari 05, 2010

Husmoder eller husmus?

Jag bakar, började med semlor för att övergå till ungstrull, mellanmålsbullar och fruktbröd. Under helgen är det Riddarens pizzabullar som står på tur. Boandet har tagit en husmodersvändning och jag önskar det var sensommar så jag kunde få spendera dagarna med att safta och sylta. Istället samlar jag apelsinskal, som ska syltas och förgylla mina bakverk, och tänker på den lilla husmusen i Hästmannen.
Hittade vårkatalogen för Gudrun Sjöden i brevlådan och känner önsketarmen dra. Guldockra, äppelgrönt och tegelrött är vårens färger och efter flertalet säsonger med lustiga modeller finns det nu många som passar min smak (men tyvärr inte min plånbok).
Ute är det dimma, riktig vit kompakt dimma som sveper in huset i ett luddigt täcke och jag längtar förtvivlat efter glada pigga färger i allt detta vintervita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar