söndag, juni 07, 2009

Sommarpåse Lyx

Jag har anmält mig till sommarpåse lyx, så här kommer mina svar och en medföljande inspirationsbild till min mystiska välgörare.


Har du någon önskebok? - Jaquline Winsperes böcker (men inte första, den står redan i bokhyllan) Kostakovas Historikern eller Fasmans Geografens bibliotek

Vilken är den bästa bok som du har gett bort? - Det var en mycket bra fråga som jag inte har något bra svar på, tycker om att ge bort böcker och försöker matcha boken så den ska passa mottagaren. Oftast har mottagaren inte samma smak som jag har...

Skulle du kunna tänka dig att ta emot beg. böcker? - Absolut, det är innehållet som räknas.

Läser du på andra språk än svenska? - Försöker mig på Engelska lite då och då med varierande resultat

Lyssnar du på böcker? (Mp3 eller cd?) - Nej, jag tycker inte om hörböcker

Vad tyckte du om att få i paket då du var liten? - Flickaktiga prinsess prylar.

Har du gett bort något i present, som du egentligen själv skulle ha velat ha? - Det har jag säkert, dessvärre minns jag det inte.

Vilken slags smycken gillar du? - Pärlor, silver. Jag har mycket smala handleder och små fingrar så det är tyvärr svårt att hitta smycken till mig

Samlar du på något? - Fina askar, udda vackar vinglas, udda koppar....

Annan sysselsättning - än att läsa böcker? - Handarbetar mycket, mest sömnad, stickning och broderi.

Vad gör du en perfekt sommardag? - En perfekt aktiv sommardag är jag involverad i ett tornerspel. En perfekt passiv och lat sommardag ligger jag nog ute på en filt ute i trädgården med en stickning och en bra bok.

Favoritfärg? - rött, grönt, gult

Favoritland? - Storbrittanien

Favoritfilm och favoritteveserie? - Favoritfilm blir svårt, jag gillar historiska dramer som utspelar sig under 1800-talet, men kan inte nämna en specifik film. Favoritserie är Gilmore Girls, alla kategorier.

Var föddes du? - Kolmården

Vilken plats på jorden gillar du bäst? - Kolmårdsskogarna

Är du allergisk mot något? - Starka dofter och lukter

Favoritgodis? - Choklad

Favoritdrink eller favoritdryck? - Te (men inte svarta teer med frukt- eller vaniljsmak) eller milkshake

Rent allmänt så gillar jag.... - Historia, främst medeltid och 1800-tal

Rent allmänt så ogillar jag... - Passar på att påpeka att jag inte är förtjust i modern chicklitt, eller våldsdeckare (mankell, läckberg mfl), eller sånnadär vardagsromaner som handlar om människor vars liv ser likadant ut som mitt. Jag vill hamna i en annan värld eller en annan tid när jag läser.

5 kommentarer:

  1. Hej kära du, det här är din SommarpåseLyx-kompis som är ute och lurkar, tack för dina svar. Det ska bli kul att packa en påse till dig! Ha det gott tills vi hörs igen.

    SvaraRadera
  2. Förresten, har du läst Twilight-serien, böckerna om Bella och Edward?

    SvaraRadera
  3. Kära bokhemlis.
    Nej de har jag inte läst, över lag så läser jag sällan böcker som utspelar sig i nutid.

    SvaraRadera
  4. Hej kompis, idag postar jag din sommarpåse, håll utkik i din brevlåda! Hoppas att du kommer att få någon liten trevlig stund med innehållet. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Hej, har paketet kommit fram?

    SvaraRadera